Suzuki se inspiră de la Toyota: ce se întâmplă cu mașinile sale electrice
Suzuki ia lecții de la partenerul Toyota, deoarece își propune să dezvolte un vehicul electric de la zero.
Suzuki Motor intenționează să învețe de la partenerul Toyota cum să folosească tehnologia EV pentru a construi mașini electrice mici, a declarat președintele său Toshihiro Suzuki.
Compania a spus că învață despre EV și alte tehnologii de la Toyota cu scopul de a dezvolta mașini care să fie mai conforme cu propriile produse.
„Deci, cum să introducem această tehnologie EV pe mașinile mici este ceva la care trebuie să lucrăm și să împărtășim cu Toyota”, a spus el în marginea salonului auto.
După un început lent al vehiculelor electrice, Toyota – care deține un pachet de 4,89% din acțiunile Suzuki – ia în considerare o repornire a strategiei sale de mașini electrice, având în vedere creșterea popularității vehiculelor electrice.
Toyota oferă în prezent un singur vehicul complet electric, crossover-ul bZ4X, dar intenționează să lanseze cinci vehicule electrice suplimentare în Europa sub marca bZ până în 2026.
Planificarea gigantului auto japonez presupunea anterior că cererea de vehicule electrice nu va decola timp de câteva decenii și a favorizat tehnologia hibridă.
Când a fost întrebat dacă SMC ar lua în considerare lansarea de vehicule electrice construite pe platforme de motoare pe benzină, Suzuki a spus că compania trebuie să dezvolte un vehicul electric de la zero.
Suzuki are planuri mari
Producătorul auto a dezvăluit conceptul de SUV electric eVX de dimensiuni medii la spectacol, președintele producătorului auto afirmând că mașina de serie va fi lansată în 2025.
Piața de vehicule electrice din India a câștigat avânt. Tata, care domină vânzările de mașini electrice în țară, precum și jucătorii străini SAIC MG Motor, Mercedes Benz și Stellantis au aliniat lansări.
Cu investiții planificate de până la 1,3 miliarde de dolari pentru a produce vehicule electrice și baterii la nivel local, Suzuki se îndreaptă mai adânc în India, care urmează să devină un hub de vehicule electrice pentru producătorul auto japonez.
Suzuki este proprietarul majoritar al companiei Maruti, care s-a confruntat cu o concurență crescândă din partea rivalilor, pe măsură ce cumpărătorii trec la mașini mai mari, cum ar fi SUV-urile, iar autoritățile de reglementare cer mașini mai sigure și mai ecologice, crescând costurile. Acest lucru i-a împins cota de piață la sub 43% de la peste 50% în 2019.
„Unul dintre motivele pentru care nu am putut să menținem o cotă de piață de 50%… a existat o întârziere în lansarea SUV-urilor la finalul nostru”, a spus președintele Suzuki Motor, Toshihiro Suzuki, adăugând că firma încearcă să-și recupereze cota de piață lansând mai multe SUV-uri.
„Vedem un potențial de creștere pe termen lung în segmentul mașinilor mici. Trebuie să facem efort pentru o penetrare mai profundă și să răspândim în continuare vânzarea de mașini compacte și mici în India”, a spus el, adăugând că Suzuki va colabora cu Maruti pentru a recâștiga cota de piață.
Maruti domină vânzările de mașini în India cu vehiculele sale mici, low-cost, făcând din Asia de Sud una dintre cele mai importante piețe pentru compania japoneză.
India contribuie cu 50% până la 60% din venituri la SMC și este probabil ca acest raport să crească în viitor, a declarat Suzuki la evenimentul organizat la periferia capitalei New Delhi.